فروش پایان معامله نیست ، آغاز یک تعهد است !

لپتاپ های مناسب گیمینگ را بهتر بشناسیم

بازدید: 862 بازدید

لپ تاپ‌های گیمینگ، دسته‌ای از انواع لپ تاپ‌ با سخت افزار قدرتمند و پیشرفته مناسب کاربران حرفه‌ای هستند که توانایی اجرای انواع بازی و همچنین نرم افزارهای سنگین گرافیکی و مهندسی را دارند. شرکت‌های تولید کننده این نوع لپ تاپ‌ها، محصولات خود را با سخت افزارهای متنوع با قدرت‌ پردازشی متفاوت ارائه می‌دهند که برای کاربری‌های نیمه حرفه‌ای تا حرفه‌ای قابل استفاده خواهند بود.replika spor ayakkabı toptan

شرکت‌های تولیدکننده لپ تاپ‌های گیمینگ، هر ساله مدل‌های جدید و قدرتمندی از این نوع لپ تاپ‌ها را تولید می‌کنند که از بهترین و جدیدترین سخت افزارهای روز بهره برده و برای اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌های جدید، بسیار مناسب بوده و به راحتی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهند بود.

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا

 

در این مقاله قصد داریم جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا را معرفی کنیم و با بررسی دقیق مشخصات سخت افزاری آنها، بتوانیم شما را در انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین مدل لپ تاپ گیمینگ راهنمایی کنیم.ted baker aurinkolasit

 

برندهای مطرح در زمینه ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا

 

امروزه، لپ تاپ‌های گیمینگ، از مدل‌های نیمه حرفه‌ای گرفته تا مدل‌های قدرتمند و پیشرفته، توسط شرکت‌های بزرگ و مطرحی تولید می‌شوند که همگی به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سخت افزارها مجهز هستند و از نظر کارایی و عملکرد، در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند.

شرکت‌هایMSI ،Asus ،Lenovo و Acer، چهار کمپانی بزرگ و فعال در زمینه ساخت انواع لپ تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شوند که محصولات تولیدی خود را با طراحی‌های متنوع و سخت‌افزارهای قدرتمند برای طیف وسیعی از کاربران تولید می‌کنند. با خرید مدل‌های جدید این شرکت‌ها می‌توانید تا چندین سال بدون نگرانی، نیازهای خود را به خوبی پاسخ دهید.moschino tričko

در ادامه مشخصات سخت افزاری مختلف مورد استفاده در انواع لپ تاپ‌های گیمینگ را بررسی می‌کنیم و سپس تعدادی از جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار که از نظر قدرت پردازشی و کارایی، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند را معرفی خواهیم کرد.

 

مشخصات سخت افزاری لپ تاپ‌های گیمینگ

 

سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ

 

نوع سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ و همچنین مشخصات فنی آن، اهمیت بسیار زیادی در تعیین نوع و همچنین قدرت پردازشی آن دارند CPU، حافظه رم و کارت گرافیک، سه نمونه از مهم‌ترین قطعات سخت افزاری هستند که عناصر اصلی تعیین کننده سرعت و عملکرد کامپیوترها و لپ تاپ‌ها محسوب می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده لپ تاپ‌ها، همواره از جدیدترین قطعات سخت افزاری نظیر سی پی یو، کارت گرافیک، رم و… در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ خود استفاده می‌کنند و مدل‌های متنوعی از این نوع لپ تاپ‌ها را روانه‌ی بازار می‌کنند.

پردازنده‌های لپ تاپ‌ها توسط دو شرکت بزرگ Intel و AMD تولید می‌شوند که مدل‌های مختلفی داشته و مشخصات فنی هر یک نیز با یکدیگر متفاوت هستند. سری و مدل پردازنده، تعداد هسته‌ها، تردها و همچنین محدوده فرکانس کاری آن، از عوامل مؤثر در قدرت پردازشی CPUها محسوب می شوند و تعیین کننده نوع لپ تاپ خواهند بود.

کارت گرافیک و حافظه رم مورد استفاده در لپ تاپ‌های گیمینگ، دو عامل بسیار مهم دیگر در انتخاب لپ تاپ گیمینگ مناسب به حساب می‌آیند. ظرفیت حافظه‌های رم جدید که امروزه همگی از نوع DDR4 و DDR5 هستند، در قدرت پردازشی لپ تاپ تأثیر مستقیم دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد، لپ تاپ گیمینگ مذکور حرفه‌ای‌تر خواهد بود. استفاده از کارت گرافیک‌های قدرتمند نیز قدرت پردازش گرافیکی آنها را بالا می‌برد که برای استفاده‌های گیمینگ حرفه‌ای، رندرینگ، انیمیشن سازی و… ضروری خواهد بود.

 

سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ

 

سایر قطعات سخت افزاری مثل حافظه داخلی، نوع و ظرفیت آن نیز در سرعت و عملکرد لپ تاپ تاثیر می‌گذارد. لپ تاپ‌های گیمینگ امروزی، همگی از حافظه‌های پرسرعت SSD بهره می‌برند که باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات آنها می‌شود. علاوه بر SSD، اکثر لپ تاپ‌های امروزی از هارددیسک با ظرفیت بالا هم بهره می‌برند که علاوه بر نصب بازی‌ها و برنامه‌ها بر روی اس اس دی و تجربه‌ی سرعت بالا، می‌توانید انبوهی از فایل‌های شخصی‌تان را نیز در لپ تاپ ذخیره کنید.

 

نرخ تازه سازی صفحه نمایش و اهمیت آن

 

رفرش ریت لپ تاپ های گیمینگ

 

صفحه نمایش با کیفیت و روان، یکی از مهم‌ترین اجزای لپ تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شود. نمایشگر لپ تاپ‌های مختلف، مشخصات و ویژگی‌های گوناگونی دارند که تعیین کننده کیفیت و قدرت آنها خواهد بود. نرخ تازه سازی یا Refresh Rate، یکی از مشخصات مهم لپ تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شود که اهمیت بسیار زیادی دارد. این مؤلفه مهم تعیین می‌کند که محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش، در هر ثانیه چند بار بروزرسانی می‌شود که با واحد هرتز بیان می‌شود و هر چه مقدار آن بیشتر باشد، صفحه نمایش مذکور قدرت و توان بیشتری خواهد داشت و تصویر نمایش داده شده روان‌تر خواهد بود و برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر، مناسب‌تر است.

 

سیستم خنک کننده

 

سیستم خنک کننده لپ تاپ های گیمینگ

 

لپ تاپ‌های گیمینگ، از سخت افزارهای قدرتمند و رده بالایی بهره می‌برند و مصرف انرژی بیشتری نیز دارند که در نتیجه، گرمای بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی و خانگی تولید می‌کنند. گرمای تولیدی بیش از حد توسط لپ تاپ، باعث آسیب دیدن قطعات آن می‌شود. سیستم‌های خنک کننده به کار رفته در لپ تاپ‌های گیمینگ و معمولی، وظیفه جذب گرمای تولیدی و خنک سازی فضای داخلی آنها را بر عهده دارند. این سیستم در لپ تاپ‌های گیمینگ به خاطر گرمای تولیدی بیشتر آن، ساختار و عملکرد حرفه‌ای‌تری دارد و با سرعت و قدرت بیشتری قادر به خنک سازی قطعات خواهد بود و از خراب شدن آنها جلوگیری می‌کند.

 

قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا

 

در ادامه، به معرفی مختصر چهار برند برتر تولید لپ تاپ‌های گیمینگ، MSI ،Asus ،Lenovo و Acer می‌پردازیم و سپس جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ تولیدی آنها را معرفی می‌کنیم که گزینه‌های مناسبی برای استفاده‌های حرفه‌ای خواهند بود. با انتخاب و خرید لپ تاپ‌های معرفی شده می‌توانید لذت بازی با یک محصول قدرتمند و حرفه‌ای را تجربه کنید.

 

برند MSI

 

لپ تاپ های گیمینگ msi

 

لپ تاپ‌های گیمینگ شرکت ام اس آی که محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دارند، قدرت پردازشی بسیار بالا و طراحی چشم نوازی دارند که گزینه‌های مناسبی برای استفاده‌های حرفه‌ای و سنگین خواهند بود. لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت که هرکدام مشخصات فنی متفاوتی دارند، برای نوع خاصی از کاربری‌های حرفه‌ای مثل رندرینگ، گیمینگ معمولی، گیمینگ پیشرفته و… مناسب هستند.

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ MSI مدل Sword 15 A11UD-001

  • پردازنده : 8 هسته‌ای Intel Core i7 11800H، فرکانس کاری 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 3050Ti با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و نرخ تازه سازی 144 هرتز

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ MSI مدل GF63 Thin 11SC

  • پردازنده : 6 هسته‌ای Intel Core i5 11400H، فرکانس کاری 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce GTX 1650 With Max-Q با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و روکش مات

برند Asus

 

لپ تاپ های گیمینگ asus

 

شرکت ایسوس نیز از دیگر کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده انواع لوازم مخصوص بازی در سطح جهان است. لپ تاپ‌های گیمینگ این برند که از نظر طراحی و قدرت پردازشی حرف بسیار زیادی برای گفتن دارند و انتخاب مناسبی برای افراد حرفه‌ای برای رفع نیازهای مختلف آنها خواهند بود.

 

+ لپ تاپ گیمینگ 16 اینچ Asus مدل ROG ZEPHYRUS M16 GU603HR – K8048

  • پردازنده : 8 هسته‌ای Intel Core i7 11800H، فرکانس کاری 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 3070 با حافظه گرافیکی 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی : یک ترابایت SSD
  • صفحه نمایش : 16 اینچ با رزولوشن 2560×1600 پیکسل و نرخ تازه سازی 165 هرتز و روکش مات

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ Asus مدل TUF Gaming F15 FX506HC

  • پردازنده : 6 هسته‌ای Intel Core i5 11400H، فرکانس کاری 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 3050 با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و روکش مات

 

برند Lenovo

 

لپ تاپ های گیمینگ lenovo

 

شرکت لنوو که یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع لپ تاپ‌هاست، مدل‌های مختلف و بسیار خوبی از لپ تاپ‌های گیمینگ را برای استفاده‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند که اکثراً قیمت‌های کمتر و مناسب‌تری نسبت به سایر رقبا دارند و خرید آنها پیشنهاد می‌شود.

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ Lenovo مدل Legion 7 15IMH05

  • پردازنده : 6 هسته‌ای Intel Core i7 10750H، فرکانس کاری 2.6 تا 5 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 2060 با حافظه گرافیکی 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی : یک ترابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و نرخ تازه سازی 144 هرتز و روکش مات

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ Lenovo مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6

  • پردازنده : 6 هسته‌ای AMD Ryzen 5 5600H، فرکانس کاری 3.3 تا 4.2 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 3060 با حافظه گرافیکی 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز و روکش مات

برند Acer

 

لپ تاپ های گیمینگ acer

 

برند تایوانی ایسر که از جمله برندهای مهم و مطرح در زمینه ساخت انواع لپ تاپ به حساب می‌آید، لپ تاپ‌های گیمینگ و حرفه‌ای قدرتمندی برای استفاده‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند که با توجه به قدرت پردازشی بسیار بالای آنها گزینه مناسبی برای گیمرها، طراحان و گرافیست‌ها خواهند بود.

 

+ لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ Acer مدل Nitro 5 AN515-57-72F7

  • پردازنده : 8 هسته‌ای Intel Core i7 11800H، فرکانس کاری 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز
  • حافظه رم : 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک : Nvidia GeForce RTX 3050Ti با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : یک ترابایت SSD
  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و نرخ تازه سازی 144 هرتز

 

جمع بندی

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا

 

انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ مناسب و قدرتمند که بتواند تا مدت زیادی جوابگوی نیازهای مختلف کاربران حرفه‌ای باشد، همواره دغدغه فکری گیمرها و گرافیست‌ها محسوب می‌شود.

شرکت‌های مختلفی که در زمینه ساخت انواع لپ تاپ‌های گیمینگ فعالیت دارند، هر ساله مدل‌های جدید و متنوعی از انواع لپ تاپ‌های گیمینگ را با مشخصات سخت افزاری مختلف تولید می‌کنند که برای انواع کاربری‌های پیشرفته مناسب خواهند بود و کاربران مختلف می‌توانند با انتخاب و خرید آنها، سرعت و عملکرد بالایی را تجربه کنند و نیازهای گوناگون خود را برطرف کنند.

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا

 

با توجه به نکات گفته شده و بررسی‌های مختلف صورت گرفته در این مقاله و همچنین معرفی جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا، می‌توانید به راحتی مناسب‌ترین لپ تاپ گیمینگ را انتخاب کنید

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت