فروش پایان معامله نیست ، آغاز یک تعهد است !

راهنمای خرید موس و کیبورد گیمینگ

بازدید: 773 بازدید

قطعا بعد از خرید لپ تاپ گیمینگ؛ موس و کیبورد، از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم جانبی برای کاربران کامپیوتری، مخصوصاً گیمرها و افرادی که به انجام بازی‌های ویدئویی علاقه دارند، محسوب می‌شوند. انتخاب موس و کیبورد گیمینگ مناسب که سرعت و عملکرد خوبی در انجام بازی‌ها داشته و بتواند پاسخگوی نیازهای گیمرها باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید قبل از خرید، به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را خریداری کرده و از امکانات خوبی که دارند، برای انجام بازی‌های مورد علاقه‌تان بهره‌مند شوید.qatar airways handgepäck gewicht

در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های مهم موس و کیبوردهای گیمینگ بپردازیم. در انتها نیز بهترین و پرفروش‌ترین موس‌ و کیبوردهای گیمینگ موجود در بازار از برندهای مختلف را معرفی می‌کنیم و با بیان مشخصات کلیدی آنها، شما عزیزان و همراهان همیشگی شهر فافا را در خرید بهترین مدل آنها راهنمایی خواهیم کرد.חוק רמקולים תחת כיפת השמיים

ویژگی‌های موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ که باید قبل از خرید بدانید

 

موس و کیبورد گیمینگ

این دسته از لوازم مخصوص بازی تفاوت چشمگیری با موس‌ و کیبوردهای معمولی ندارند؛ به این دلیل که تفاوت اصلی آنها با مدل‌های ساده، عمدتاً در ظاهر فیزیکی و عملکرد ویژه‌ی آنها است. اکثر کیبورد و موس‌های گیمینگ که از رابط اتصال سیمی USB استفاده می‌کنند، دارای نورپردازی LED با جلوه‌های چشم‌نواز و قابل شخصی‌سازی هستند یا شکل و فرم متفاوت‌تری نسبت به سایر محصولات ساده دارند.כורסא אגורה

موس‌های گیمینگ از نظر نوع سنسور مورد استفاده (نوری یا لیزری)، دقت و حساسیت (DPI)، تعداد دکمه‌ها، نوع رابط اتصال (سیمی یا بی‌سیم)، سیستم نورپردازی، دکمه‌های قابل برنامه ریزی و…، تفاوت زیادی با موس‌های ساده و معمولی دارند. کیبوردهای گیمینگ نیز که در مدل‌های مختلف با طراحی‌های گوناگون موجود هستند، از نظر نوع دکمه‌ها و ضربه پذیری آنها، رابط اتصال، کلیدهای اضافی قابل برنامه ریزی و… به گونه‌ای هستند که برای انجام بازی‌ها، بسیار نرم و راحت بوده و تجربه لذت بخشی را برای شما در حین کار با آنها رقم می‌زنند. امروزه تقریباً همه‌ی کیبوردهای گیمینگ از نوع مکانیکی با ساختار ویژه‌ای هستند و هنگام فشردن دکمه‌ها حسی واقعی به گیمر القاء می‌کنند که برای انجام بازی‌ها، به خصوص بازی‌های اکشن و جنگی کاملاً مناسب هستند.

رابط اتصال؛ سیمی بهتر است یا بی‌سیم؟

 

موس گیمینگ

از نظر نوع اتصال، تقریباً اکثر موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ دارای رابط اتصال سیمی از نوع USB هستند. این نوع اکسسوری‌ها که معمولاً سیم بلندی دارند، با کانکتور USB خود، در تمام کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها قابل استفاده هستند. وجود رابط سیمی باعث شده تا سرعت ارسال یا دریافت دستورات توسط موس و کیبورد بسیار بیشتر از رابط اتصال بی‌سیم باشد که این ویژگی باعث عملکرد بالاتر هنگام انجام بازی‌ها خواهد شد.

 

موس گیمینگ

همچنین برخی از کیبوردها و موس‌های گیمینگ نیز از رابط بی‌سیم با یک سری معایب و مزایا بهره می‌برند که استفاده از این رابط اتصال با قرار دادن یک دانگل USB در کامپیوتر یا لپ‌تاپ میسر می‌شود. از جمله مزایای رابط بی‌سیم، می‌توان به مرتب بودن میز کامپیوتر، راحتی در استفاده از موس و کیبورد یا جابه‌جایی آسان آنها اشاره نمود. با این حال، سرعت عمل بالایی که موس‌ها و کیبوردهای سیمی دارند به‌هیچ عنوان قابل مقایسه با مدل‌های بی‌سیم نیست؛ حتی با اینکه کیبورد و موس‌های گیمینگ بی‌سیم، عملکرد متفاوتی نسبت به مدل‌های معمولی دارند و از سرعت بیشتری برخوردار هستند.

طراحی ارگونومیک و خاص؛ این ویژگی چه اهمیتی دارد؟

امروزه، تقریباً همه‌ موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ دارای نوعی طراحی خاص هستند که طراحی ارگونومیک نامیده می‌شوند. این ویژگی که لازمه‌ی اکسسوری‌های گیمینک پرکاربرد است، باعث می‌شود حالتی کاملاً متناسب با دست داشته باشند و در حین کار با آنها یا استفاده‌های طولانی مدت، باعث خستگی مچ دست نشوند. در نظر داشتن این ویژگی مهم برای خرید موس‌ و کیبوردهای گیمینگ، برای انجام بازی‌ راحت و بدون دغدغه بسیار اهمیت دارد.

DPI موس چه تأثیری در دقت و حساسیت آن دارد؟

 

موس گیمینگ

DPI مخفف عبارت Dot Per Inch، یک ویژگی مهم در موس‌ها برای تعیین میزان قدرت و حساسیت موس است که هرچه مقدار DPI موس بیشتر باشد، سرعت آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین، موس‌های گیمینگ با DPI بالای خود، عملکرد بسیار بیشتری نسبت به موس‌های عادی دارند و برای انجام بازی‌ها و کارهای گرافیکی کاملاً مناسب و ایده‌آل خواهند بود.

 

ویژگی‌های مهم کیبوردهای گیمینگ کدامند؟

 

کیبورد گیمینگ

 

کیبوردهای گیمینگ که از نظر طراحی ظاهری، عملکرد و سرعت با کیبوردهای عادی تفاوت دارند، اکثراً با نورپردازی‌های خاص خود که قابل شخصی‌سازی نیز هستند، باعث سرعت عمل بالا در پاسخ به دستورات کیبورد خواهند شد. این نوع کیبوردها که معمولاً دارای دکمه‌های مکانیکی هستند، علاوه بر پاسخگویی بسیار سریع‌، حس خوبی را هنگام انجام بازی‌ها به کاربر القاء کرده و باعث لذت بیشتر هنگام فشردن دکمه‌ها خواهند شد.

از نظر کلیدهای میانبر نیز می‌توان گفت تقریباً همه‌ی کیبوردهای گیمینگ از آنها بهره می‌برند. کلیدهای میانبر برای کم و زیاد کردن صدا یا قطع کامل آن و دیگر کلیدهای کاربردی، برای انجام بهتر بازی‌ها، کمک زیادی به گیمرها می‌کنند. اکثر این کلیدها توسط نرم افزارهای اختصاصی شرکت‌های سازنده کیبورد قابل برنامه ریزی برای کاربرد خاصی هستند.

قابلیت Anti-ghosting که در بیشتر کیبوردهای گیمینگ وجود دارد، این امکان را می‌دهد تا در حین فشردن چندین دکمه به‌طور هم‌زمان، کیبورد بتواند دستورات شما را به درستی اجرا کند. در کیبوردهای معمولی به دلیل نداشتن این قابلیت، با فشردن چند دکمه در یک زمان، بعضی کلیدها کار نمی‌کنند ولی به لطف این ویژگی کیبوردهای گیمینگ، می‌توانید بدون مشکل خاصی از جمله کار نکردن کلیدها موقع فشردن هم‌زمان آنها، به انجام بازی‌هایتان بپردازید.

 

برند Razer

کمپانیRazer، یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های دنیا در صنعت گیمینگ و تولید لوازم و اکسسوری‌های مخصوص بازی است و بدون شک می‌توان آن را برنده شماره یک گیمینگ دانست. محصولات مختلف این برند از جمله موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ، همگی از بهترین و جدیدترین امکانات روز در ساخت خود بهره می‌برند و طراحی‌های کم نظیری نیز دارند که انتخاب اول بسیاری از گیمرها خواهند بود.

+ موس سیمی گیمینگ Razer مدل NAGA TRINITY

  • طراحی ارگونومیک : دارد
  • رابط اتصال : سیمی، از نوع USB
  • نوع حسگر : نوری / میزان حساسیت : DPI 16000
  • تعداد دکمه‌ها : 19 عدد، با قابلیت برنامه ریزی
  • سیستم نورپردازی : دارد، از نوع Razer Chroma Lighting با 16.8 میلیون رنگ مختلف

موس گیمینگ ریزر

این موس گیمینگ زیبا و خوش ساخت که یکی از محصولات رده‌بالا و حرفه‌ای شرکت Razer است، با دنیایی از امکانات خوب و همچنین طراحی ارگونومیک و مدرن، می‌تواند انتخابی عالی برای گیمرهای حرفه‌ای باشد. قابلیت جذابی که این موس دارد، امکان استفاده از 3 ماژول مختلف دکمه‌های جانبی است که در سمت چپ موس قابل نصب هستند. این ماژول‌ها که هرکدام دکمه‌های متفاوتی دارند، به همراه خود موس عرضه می‌شوند و قابل استفاده هستند. به کمک نرم افزار Razer Synapse نیز می‌توانید این دکمه‌های جانبی را برنامه ریزی کنید و بسته به سلیقه‌ای که دارید، عملکرد خاصی را برای آن در نظر بگیرید.

+ موس بی‌سیم گیمینگ Razer مدل Basilisk Ultimate

  • نوع اتصال : سیمی، بی‌سیم
  • رابط اتصال : کابل  USB، دانگل USB
  • میزان حساسیت : 20000 DPI
  • تعداد دکمه‌ها : 11 عدد، با قابلیت برنامه ریزی

موس بی‌سیم گیمینگ Basilisk Ultimate یکی از محصولات حرفه‌ای شرکت Razer است که با توجه به امکان استفاده به صورت بی‌سیم و سیمی توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب نموده است. طراحی راحت و مناسب دست این موس به شما کمک می‌کند ساعت‌ها بدون خستگی از آن استفاده نموده و از بازی خود لذت ببرید. همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، با توجه به سلیقه خود، عملکرد موس را تنظیم نمایید.

+ کیبورد سیمی گیمینگ Razer مدل BlackWidow V3 Tenkeyless

  • نوع اتصال : سیمی
  • رابط اتصال : USB
  • نوع : مکانیکی مخصوص بازی
  • سایر قابلیت‌ها : دارای نور پس‌زمینه کلیدها با 16.8 میلیون‌ رنگ

کیبورد سیمی گیمینگ BlackWidow V3 Tenkeyless یکی از محصولات حرفه‌ای و زیبای شرکت Razer است که متناسب با نیاز گیمرها و با امکانات عالی و کاربردی، طراحی و تولید شده است. این کیبورد دارای سوییچ نوری با نیروی تحریک پذیری 50G بوده و سرعت عملکرد بالایی در اجرای دستورات دارد. طراحی جذاب و نور پس زمینه زیبای این کیبورد، باعث شده در کنار امکانات کاربردی، زیبایی خاصی داشته باشد.

+ کیبورد بی‌سیم گیمینگ Razer مدل BlackWidow V3 Pro

  • نوع اتصال : بی‌سیم
  • رابط اتصال : بلوتوث، دانگل  USB
  • نوع : مکانیکی مخصوص بازی
  • سایر قابلیت‌ها : دارای نور پس‌زمینه کلیدها با 16.8 میلیون‌ رنگ، دارای قسمت استراحتگاه مچ دست

کیبورد گیمینگ ریزر

شرکت Razer با ساخت کیبورد بی‌سیم گیمینگ BlackWidow V3 Pro انقلاب عظیمی در ساخت کیبوردهای مکانیکال به‌پا کرد. این محصول خاص و حرفه‌ای همراه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های وایرلس عرضه شده و دارای سرعت بالا و تأخیر بسیار کمی است. با توجه به استفاده مدوام گیمرها از کیبورد، ریزر در این محصول جایگاهی را برای استراحت مچ دست در نظر گرفته که حس خوبی در هنگام استفاده با این کیبورد تجربه نمایید.

برند Asus

شرکت ایسوس از کمپانی‌های بسیار بزرگ و معروف در زمینه‌ی تولید انواع لوازم گیمینگ از جمله کارت گرافیک، مادربرد، موس، کیبورد و… است. محصولات گیمینگ این برند که در سری‌های مختلف از جمله ROG و TUF قرار دارند، هرکدام از نظر طراحی و قابلیت‌، با یکدیگر متفاوتند و برای پاسخگویی به نیازهای مختلف گیمرها کارآمد خواهند بود.

+ موس ‌سیمی گیمینگ asus مدل ROG Keris P509

  • نوع اتصال : ‌سیمی
  • رابط اتصال : USB
  • نوع حسگر : نوری
  • دقت : 16000 DPI
  • تعداد دکمه‌ها : 7 عدد، با قابلیت برنامه ریزی

این موس گیمینگ که یکی از محصولات قدرتمند سری ROG شرکت Asus است، با مشخصات فنی قابل توجه و همچنین طراحی مدرن و خاص، انتخابی بی‌نظیر برای گیمرها خواهد بود. عملکرد این موس که با نرم افزار AURA Sync  قابل تغییر است، برای افراد با سلیقه های مختلف گزینه مناسبی است؛ چراکه با این برنامه می‌توانند عملکرد دلخواه خود را انتخاب کنند و از کار با موس موقع انجام بازی‌ها لذت ببرند.

+ موس بی‌سیم گیمینگ asus مدل  ROG GLADIUS II

  • نوع اتصال : بی‌سیم
  • رابط اتصال :  بلوتوث، دانگل  USB
  • نوع حسگر : نوری
  • دقت : 16000 DPI
  • تعداد دکمه‌ها : 6 عدد، با قابلیت برنامه ریزی

موس بی‌سیم گیمینگ asus مدل  ROG GLADIUS IIیک محصول ساده، زیبا و حرفه‌ای است که قدرت و سرعت بالا حس لذت بخشی را هنگام بازی به شما منتقل خواهد کرد. قسمت‌های رنگی این موس با استفاده از نرم افزار AURA Sync قابل برنامه‌ریزی بوده و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی نور را تنظیم نموده و از کارکردن با این موس لذت ببرید.

برند A4Tech

کمپانی A4Tech از دیگر برندهای فعال در صنعت گیمینگ و جزء شرکت‌های اقتصادی در این زمینه به حساب می‌آید. محصولات مختلف این شرکت از جمله موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ که همگی طراحی‌های بسیار زیبایی داشته و از نظر کیفیت و کارایی نیز حرف زیادی برای گفتن دارند، از قیمت مناسب‌تری نسبت به محصولات مشابه دیگر رقبا بهره می‌برند و به راحتی قابل خریداری هستند. محصولات گیمینگ این شرکت همچون دیگر برندها، اکثراً دارای نورپردازی LED بوده و برای گیمرهایی که به زیبایی اکسسوری‌هایشان اهمیت می‌دهند، کاربردی خواهند بود.

+ موس سیمی گیمینگ A4TECH مدل Bloody P80 Pro

  • نوع اتصال : سیمی
  • رابط اتصال : کابل  USB
  • نوع حسگر : نوری
  • دقت : 16000 DPI

موس سیمی گیمینگ Bloody P80 Pro هرچند نسبت به بسیاری از موس‌های گیمینگ قیمت کمتری دارد اما سرعت و کیفیت آن را می‌توان نزدیک به موس‌های گران‌قیمت دانست. نورهای رنگی قابل تنظیم در لبه‌ها در عین سادگی، زیبایی خاصی به این موس بخشیده است تا هم در محیط‌های کم نور و تاریک قابل استفاده باشد و هم زیبایی آن حس خوبی را به شما منتقل نماید.

+ کیبورد سیمی گیمینگ A4TECH مدل BLOODY B318

  • طراحی ارگونومیک : دارد
  • نوع اتصال : سیمی
  • رابط اتصال : کابل USB
  • نور صفحه کلید : سه رنگ
  • سایر امکانات : مقاوم در مقابل نفوذ مایعات

این کیبورد زیبا که در نگاه اول طراحی خاص و متفاوت آن باعث جلب توجه می‌شود، یکی از محصولات بسیار خوب برند A4Tech است. با امکاناتی که این کیبورد دارد، می‌توان از آن برای اجرای بازی‌های مختلف بهره برد. متفاوت بودن رنگ دکمه‌های پرکاربرد در گیم و قابلیت نورپردازی، از دیگر ویژگی‌های این کیبورد است.

جمع بندی

موس و کیبورد گیمینگ

موس‌ها و کیبوردهای گیمینگ، از جمله مهم‌ترین لوازم و اکسسوری‌های جانبی برای گیمرها به حساب می‌آیند. این دسته از محصولات که توسط برندهای مختلفی از جمله ریزر، ایسوس، ای‌فورتک و… تولید می‌شوند، از نظر طراحی ظاهری و عملکرد، با موس و کیبوردهای معمولی کاملاً متفاوت هستند. در این مطلب، به بررسی ویژگی‌های اصلی کیبوردها و موس‌های گیمینگ پرداخته و هر کدام را توضیح دادیم. در انتها نیز چند نمونه از بهترین و پرفروش‌ترین موس و کیبوردهای گیمینگ از برندهای بزرگ و مطرح را معرفی کردیم و با بیان ویژگی‌ها و مشخصات فنی هریک، به طور مختصر آنها را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به نکات گفته شده می‌توانید به راحتی موس یا کیبورد گیمینگ مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن از شهر فافا خریداری کنید و از امکانات و قابلیت‌های خوب آنها برای انجام بازی‌های مورد علاقه‌تان بهره‌مند شوید.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت